Skip to content
Życiowa Rewolucja – Blog o Rozwoju | Rozwój i Motywacja
Menu
  • O MNIE
  • JĘZYKI OBCE
  • LIFESTYLE
  • NAUKA
  • BIZNES
  • ZARZĄDZANIE SOBĄ
  • BIBLIOTEKA INSPIRACJI
  • KONTAKT
  • Polityka prywatności
Menu
ksiazki o marketingu

Książki o marketingu, które musisz przeczytać #najlepsza5

Posted on 2 listopada 202012 kwietnia 2022 by ulapiasta

Książki o marketingu czasami niestety mają w sobie więcej marketingu niż treści. Kilkukrotnie sięgałam po bardzo znany tytuł z ogromnymi oczekiwaniami, po czym rozczarowana odkładałam książkę na półkę z niedosytem. Jest to oczywiście też kwestia tego, jaką rolę ma pełnić książka – chcemy poszerzyć swoją wiedzę, zainspirować się, a może poznać historię czyjegoś sukcesu, coś „podpatrzeć”? Stąd możemy mieć różne opinie na temat tej samej książki.

Ja dziś w cyklu #najlepsza5, chciałabym podzielić się z Wami książkami o marketingu, które pomogą Wam poszerzyć wiedzę i być na bieżąco. Oczywiście znów, może być tak, że jesteście w branży od 20 lat i nic Was już nie zaskoczy. Ale jeśli znajdziecie wśród tych tytułów przynajmniej jeden, przy którym powiecie „AHA!”, będę czuła, że misja tego wpisu została spełniona 🙂

Strategiczny brand marketing – Jarek Szczepański

Chciałabym, żeby ktoś polecił mi tę książkę na samym początku mojej drogi jako brand managera, dlatego polecam Wam bardzo tę pozycję, jako prawdziwe kompendium, podręcznik. Jest tu ogromna porcja praktycznej wiedzy okraszona studium prawdziwych przypadków, przykładów oraz grafik. Świetna na początek lub później, jeśli chcesz nadrobić wiedzę z określonego obszaru zarządzania marką lub usystematyzować najważniejsze informacje.

Pułapki myślenia – o myśleniu szybkim i wolnym – Daniel Kahneman

Książki o marketingu często są zupełnie o czym innym 🙂 Ta lepiej wpisałaby się w dziedzinę psychologii lub nauki o mózgu. To jest książka, którą powinien przeczytać każdy. Nie tylko marketer, ale absolutnie każdy, kto chce być choć trochę świadomy działania swojego umysłu oraz tego, jak podejmujemy decyzje. Kahneman opisuje dwa systemy – szybki – intuicyjny i emocjonalny oraz wolniejszy – działający w sposób bardziej logiczny i przemyślany oraz ich usterki i błędy. Zapewniam Was, że co kilka stron będziecie przeżywali mini-przełom w sposobie Waszego myślenia, odkrywając kolejne wyniki badań, które przedstawia autor.

VIRAL. Jak zarażać ideami i tworzyć wirusowe treści – Piotr Bucki

Na początku możemy mieć wrażenie, że autor opisuje oczywistości – coś, co wszyscy wiemy. Im dalej jednak, okazuje się, że za „wirusowością” treści stoją konkretne teorie naukowe i mechanizmy. Autor omawia je na konkretnych przykładach, co sprawia, że rzeczywiście zaczynamy rozumieć, skąd bierze się viral oraz tłumaczy sukces treści, które być może sami podaliśmy dalej.

Kod kulturowy. Jak zrozumieć preferencje współczesnego konsumenta, motywacje wyborców czy zachowania tłumu – Clotaire Rapaille, Rafał Paprocki

Podtytuł książki jest trochę mylący, ponieważ wskazuje na to, że odkryjemy sekret motywacji konsumentów. Nie jest tak do końca, bo autor przedstawia jedynie kilka przykładów tego, jak działa „kod kulturowy”. Czyli jak poprzez filtr kultury, w której zostaliśmy wychowani, postrzegamy otaczające zjawiska, potrzeby, a także produkty. Książka jest bardzo interesująca nie tylko dla ludzi z branży marketingowej, ale każdego, kto choć trochę interesuje się kulturą. Niestety autor pisał głównie o kulturze amerykańskiej, co we mnie pozostawiło pewien niedosyt – chętnie przeczytałabym kolejne części o innych narodowościach.

Biblia Copywritingu – Dariusz Puzyrkiewicz

Polecam książkę przede wszystkim dla początkujących za jej świetny wstęp bardzo dobrze wprowadzający do tematu copywritingu, stawiający w centrum klienta i research jego potrzeb. Tu autor nie obiecuje drogi na skróty, ale rzetelnie pokazuje techniki pisania oraz opisuje, jak wykorzystać je w konkretnych sytuacjach i przekuć w określone działania. W jednej z części autor zajmuje się analizą nagłówków opartą na przykładach z tabloidów – tę część polecam trochę mniej – bardziej jako ciekawostkę.

A jakie książki o marketingu Wy polecilibyście ludziom z branży?

Zobacz inne wpisy z cyklu #najlepsza5:

Kanały na Youtube o nauce – #najlepsza5

facebookShare on Facebook
Subscribe
Login
Powiadom o
guest

guest

0 komentarzy
Inline Feedbacks
View all comments

O MNIE

Cześć! Nazywam się Ula i rozwój to mój sposób na życie! W wolnym czasie uczę się języków obcych, czytam książki, uprawiam jogę i delektuję się czarną, mocną kawą. Chcę podzielić się z Tobą moją motywacją i sposobami na to, jak się uczyć, rozwijać, a przy tym żyć w zgodzie ze sobą. Chodź ze mną!

Biblioteka Inspiracji

Zapisz się i otrzymaj dostęp do Biblioteki Inspiracji!

W każdym momencie możesz anulować subskrypcję. Szczegóły opisane są w Polityce Prywatności Bloga.

Dziękuję!

Sprawdź skrzynkę, aby potwierdzić zapis i odwiedzić Bibliotekę Inspiracji.

.

Archiwa

Tu mnie znajdziesz

Facebook
Instagram
©2023 Życiowa Rewolucja – Blog o Rozwoju | Rozwój i Motywacja | Design by Superb
Blog wykorzystuje pliki cookies w celu prawidłowego jego działania, korzystania z narzędzi analitycznych (Google Analytics), marketingowych (Facebook Custom Audiences), wtyczek społecznościowych (Facebook, Instagram). Szczegóły znajdziesz w polityce prywatności. Jeżeli wyrażasz zgodę na wykorzystywanie plików cookies, kliknij w przycisk "Rozumiem i akceptuję". Jeżeli chcesz edytować ustawienia plików cookies, kliknij w przycisk "Ustawienia".
Ustawienia ciasteczekAKCEPTUJĘ
Polityka Prywatności

Privacy Overview

This website uses cookies to improve your experience while you navigate through the website. Out of these, the cookies that are categorized as necessary are stored on your browser as they are essential for the working of basic functionalities of the website. We also use third-party cookies that help us analyze and understand how you use this website. These cookies will be stored in your browser only with your consent. You also have the option to opt-out of these cookies. But opting out of some of these cookies may affect your browsing experience.
Necessary
Always Enabled
Necessary cookies are absolutely essential for the website to function properly. This category only includes cookies that ensures basic functionalities and security features of the website. These cookies do not store any personal information.
Non-necessary
Any cookies that may not be particularly necessary for the website to function and is used specifically to collect user personal data via analytics, ads, other embedded contents are termed as non-necessary cookies. It is mandatory to procure user consent prior to running these cookies on your website.
SAVE & ACCEPT
wpDiscuz